Hírek
2023. Április 29. 07:51, szombat |
Életmód
Forrás: mti
Romboló hatású a közösségi média a Z generáció számára egy új tanulmány szerint

Mentálisan kifejezetten romboló hatású a közösségi média használata az úgynevezett Z generáció - vagyis az 1990-es évek második fele és a 2010-es évek első fele között született fiatalok - számára egy új tanulmány szerint.
Más generációkhoz képest a Z tagjai érezhetően több időt töltenek passzív módon a közösségi médiában - derült ki a McKinsey Egészségtudományi Intézet által elvégzett vizsgálatból. Kimutatták, hogy a Z generáció tagjaira jellemzőbb az, hogy negatív érzéseket társítanak a közösségi oldalakhoz. Ebben a korcsoportban minden negyedik fiatal esetében rosszabb mentális egészségi állapottal jár a közösségi média nagy mennyiségű használata - írja a The Guardianra hivatkozva az MTI.
A kutatók a világ 26 országában, összesen 42 ezer, különböző korú ember részvételével vizsgálták azt, hogy a közösségi oldalak milyen hatással vannak a mentális, testi, társas és lelkiállapotra. A Z generáció tagjai szerepeltek a leggyengébb eredménnyel valamennyi területen.
Érdekes különbség, hogy az Y generáció - azaz az 1981 és 1996 között született korcsoport - tagjai aktívabban használják a közösségi médiát, 32 százalékuk naponta legalább egyszer közzétesz legalább egy bejegyzést valamelyik platformon. Ehhez képest a Z generáció több időt fordít a közösségi médiára - 35 százalékuk naponta több mint két órát -, de ezt passzívabb módon teszik.
A kutatások szerint a passzív felhasználás, vagyis például a TikTok vagy az Instagram végtelenbe nyúló görgetése idővel káros hatással van az emberre. A Z generációban különösen a nőket érinti az emiatt kialakuló rosszabb mentális állapot: 21 százalékuk számolt be ilyen tapasztalatokról, például testképzavarról vagy alacsonyabb önbizalomról, míg a férfiak körében csak 13 százalék.
A közösségi média azonban nem kizárólag negatív hatású. Kana Enomoto, a tanulmány társszerzője szerint valamennyi korcsoport tagjai jelentős arányban számoltak be arról is, hogy a társas kapcsolatok és az önkifejezés terén ezek a platformok kifejezetten segítenek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 26. 07:24, péntek | Életmód
AM: kezdődik az Erdők Hete országos rendezvénysorozat
Az idei Erdők Hete programjainak célja az erdők klímavédelemben betöltött szerepének bemutatása a társadalom, és főképp a fiatalok számára
2025. Szeptember 25. 06:56, csütörtök | Életmód
Szallas.hu: Budapest, Eger és Pécs az őszi utazók kedvenc városai
Az őszi belföldi utazások legnépszerűbb úti célja Budapest, Eger és Pécs a Szallas.hu foglalási adatai szerint, a vendégek többsége pedig 2 éjszakás pihenést tervez.
2025. Szeptember 23. 07:33, kedd | Életmód
NMHH: nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című filmsorozat
Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című tévéfilmsorozat -
2025. Szeptember 20. 09:09, szombat | Életmód
Az érettségit és szakmát is adó technikumokat választotta 2025-ben a legtöbb diák
A szakképzés népszerűsége évek óta töretlen, 2025-ben ismét az 5 éves, érettségit és szakmát is adó technikumokat választotta a legtöbb diák -