Hírek
2020. Április 25. 05:00, szombat |
Külföld
Forrás: mti
Megváltozik a médiatartalmak gyártása és forgalmazása a koronavírus-járvány után

A médiatartalmak gyártása és forgalmazása véglegesen megváltozik a koronavírus-járvány után, kevesebb lesz a vetítővászon és a stúdiók a biztos nagy kasszasikerek felé fordulnak
- ezt vetíti előre az amerikai filmiparról pénteken közzétett elemzés, amely Mondj búcsút Hollywoodnak! címmel jelent meg.
A The Hollywood Reporter által ismertetett elemzés szerint az Egyesült Államokban csökkeni fog a vetítőtermek száma, a legtöbb stúdióra a beolvadás, felvásárlás vár, mivel csupán néhány stúdió rendelkezik majd a túléléshez megfelelő összetételű eszközállománnyal és a felpörgetett streamingszolgáltatásból származó profittal.
Michael Nathanson, a MoffetNathanson médiaelemzője felidézte: már tavaly figyelmezettek arra, hogy a média alapvető pillérei repedeznek. "Most pedig attól tartunk, hogy összeomlanak, mert a fogyasztók a streamingmodell felé fordultak" - írta, hozzátéve, hogy ennek hatása a hagyományos televíziózásban éppúgy érezhető lesz, mint a filmiparban, mivel a tartalomkészítőknek újra meg kell vizsgálni a hagyományos, lineáris tévétartalmak és játékfilmek előállításának gazdaságosságát. Ennek eredményeként pedig a vezető streamingszolgáltatók, a Netflix, az Amazon és a Disney osztoznak majd a forgatókönyv alapján készült műsorok oroszlánrészén.
Nathanson emlékeztetett arra, hogy hasonló átrendeződés következett be a lemeziparban, amelynek korábbi hat globális lemezvállalata három életképes vállalattá olvadt össze.
Az elemző szerint a járvány után a filmrajongók többsége visszatér a mozikba, és a mozis forgalmazás jövedelmező bevételforrás maradhat. Ugyanakkor nagy kérdés, hogy a stúdiók mennyit akarnak a filmekbe fektetni, Nathanson szerint ebben a tekintetben aggasztó a kis- és közepes költségvetésű filmek helyzete. Felhívta a figyelmet arra, hogy az amerikai forgalmazásban a százmillió dollár alatti bevételű filmek aránya 2010-ben 52 százalék volt, de 2019-ben már csak 39 százalék, és ez a trend várhatóan folytatódik. A stúdióknak nem éri majd meg, hogy moziban forgalmazzák a közepes költségvetésű rétegfilmeket.
A mozik idei látogatottsága a járvány miatt történelmi mélypontra esik vissza, de Nathanson úgy értékelte, hogy ennek hatása a járvány után is érződni fog. A streamingszolgáltatók egyre több új tartalmat, közük filmeket mutatnak be, a mozik pedig a túlélésért kénytelenek lesznek árat emelni, ami nem szerencsés a kereslet csökkenése idején. Az elemző szerint a mozisok esetleg azzal segíthetik a kisebb költségvetésű filmek nézettségét, hogy megállapodnak a Netflixszel vagy más streamingszolgáltatóval. Egy ilyen egyezség szerinte mindkét fél érdekét szolgálná.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 26. 07:25, péntek | Külföld
Október elsején életbe lépnek a szerb állami olajtársaság elleni amerikai szankciók
Október elsején életbe lépnek a Szerbiai Kőolajipari Vállalat (NIS) elleni amerikai szankciók, Szerbia nem kapott további haladékot - jelentette ki Aleksandar Vucic szerb elnök csütörtökön New Yorkban.
2025. Szeptember 26. 07:18, péntek | Külföld
Öt év börtönre ítélte a bíróság Nicolas Sarkozy volt francia elnököt
2025. Szeptember 24. 06:59, szerda | Külföld
NATO-főtitkár: erőteljes lesz a katonai szövetség válasza Oroszország meggondolatlan cselekedeteire
A NATO elítéli az észt légtér orosz megsértését, a katonai szövetség válasza Oroszország meggondolatlan cselekedeteire erőteljes lesz - jelentette ki a NATO-főtitkár Brüsszelben kedden.
2025. Szeptember 24. 06:58, szerda | Külföld
Andrej Babis: a V4-eknek aktívabbnak kellene lenniük a közel-keleti és az ukrajnai konfliktus rendezésének kérdésében
A visegrádi négyeknek aktívabbnak kellene lenniük a közel-keleti és az ukrajnai konfliktus rendezésének kérdésében