Hírek
2011. November 17. 15:32, csütörtök |
Belföld
Forrás: MikulásGyár
Újságot olvasni tudó magyarokra számít a karitatív akció

A felnőtt magyar lakosság legalább 50 százaléka idén nem olvasott el egyetlen könyvet se. Közel 20 százalékra tehető azok száma, akik egyetlen napilapot sem vettek a kezükbe.
Ezeknek az embereknek a segítségére valószínűleg nem számíthat a Mikulásgyár, amely idén a rendszeresen olvasó, tájékozott emberek támogatásával próbálja előteremteni működési feltételei egy részét. Saját termékét, az úgynevezett Kívánságport, valamennyi nagyváros újságárusainál, az Alexandra könyvesboltjaiban és 500 postán is meg lehet vásárolni - olvasható a Mikulásgyár közleményében.
Idén hetedik alkalommal rendezik meg Európa egyik legnagyobb jótékonysági akcióját, amely december 9. és 21. között országszerte 14 plázában, minden postán és a főhelyszínen, a budapesti Felvonulási téren várja a tartós élelmiszereket, tisztítót- és tisztálkodási szereket, játékokat, könyveket. A rendezvény működési költségeinek előteremtése még nem fejeződött be, ezért a karitatív akció most saját terméket dobott piacra.
A Kívánságpor elnevezésű csomagocskát olyan helyeken szerettünk volna árusítani, ahol gyakorta megfordulnak a szociálisan érzékeny, "a sorok közt is olvasni tudó" emberek. Ilyen helyek az újságos standok, könyvesboltok és posták - közölte Zsolnai Endre, a rendezvény főszervezője.
Hogy ezeken a helyeken beszerezhető legyen a mindössze 250 Ft-ba kerülő Kívánságpor, arra is szükség volt, hogy az országban 350 újságos standot üzemeltető LAPKER Kft., a 85 könyvesbolttal rendelkező Alexandra Könyvkiadó és a Magyar Posta egész menedzsmentje fontosnak tartsa azt a fajta társadalmi szerepvállalást, amely ma még sajnos, nagyon kevés hazai vállalkozás vezetőjének természetes- tette hozzá Éskovács Péter, a Mikulásgyár sajtófőnöke.
Mint mondta, 2005 óta minden év decemberében felállítják a Felvonulási téren azt a gigantikus karácsonyi ajándékelosztó-centrumot, ami látványos elemekkel és szórakoztató attrakciók közepette fogadja a lakosság adományait és azonnal továbbítja a rászorulóknak. Ebben nagy segítséget nyújt az idén 130 éves Magyar Vöröskereszt és a Magyar Posta, a Mikulásgyár hivatalos szállítója. Az évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Mikulásgyár 2010-ben félmilliárd forintot is meghaladó értékben gyűjtött adományt, ezzel mintegy 161 ezer rászorulónak segített Magyarországon, sőt,néhány száz doboz adományt még a szomszédos országok magyarlakta településire is eljuttatott. Az élelmiszer-, tisztítószer-, ruha- és játék adományok 96-97 százalékát magánszemélyek hozták a Mikulásgyárba. A nemzetközi élelmiszerláncok egyike sem hozott nagyobb adományt Európa egyik legnagyobb karitatív akciójára, a hazánkban mélyszegénységben élő, éhező nagycsaládok – ebből adódóan rengeteg gyermek – megsegítésére.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 26. 07:22, péntek | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: a magyar emberek biztonságának garanciája mutatkozik meg az Adaptive Hussars 2025 országvédelmi gyakorlaton
A magyar emberek biztonságának garanciája mutatkozik meg az Adaptive Hussars 2025 országvédelmi gyakorlat során, amely a rendszerváltás óta a legnagyobb szabású katonai gyakorlat
2025. Szeptember 26. 07:19, péntek | Belföld
Menczer Tamás: Mind föl lesznek jelentve
2025. Szeptember 25. 16:37, csütörtök | Belföld
Egynek minden nehéz; soknak semmi sem lehetetlen – 35 éves jubileumát ünnepelte az IPOSZ
Az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) szerdán tartotta 35 éves jubileumi rendezvényét.
2025. Szeptember 25. 06:57, csütörtök | Belföld
Használtautó.hu: tovább emelkedtek az árak a használtautó-piacon
Idén augusztusban tovább emelkedtek az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió forinttal