Hírek
2018. Július 24. 05:02, kedd |
Belföld
Forrás: mti - fotó: pixabay
A poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után
- hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez hétfőn küldött közleményben.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.
A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.
A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.
A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).
Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte - írja a szövetség.
A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.
A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében - olvasható a közleményben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 25. 16:37, csütörtök | Belföld
Egynek minden nehéz; soknak semmi sem lehetetlen – 35 éves jubileumát ünnepelte az IPOSZ
Az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) szerdán tartotta 35 éves jubileumi rendezvényét.
2025. Szeptember 25. 06:57, csütörtök | Belföld
Használtautó.hu: tovább emelkedtek az árak a használtautó-piacon
Idén augusztusban tovább emelkedtek az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió forinttal
2025. Szeptember 25. 06:54, csütörtök | Belföld
Kocsis Máté: a lejáratókampány minden érintettjének felelnie kell
A magyar politikában eddig soha nem látott megtorlásnak kell következnie és a lejáratókampány minden érintettjének felelnie kell elkövetett tetteiért -
2025. Szeptember 25. 06:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter az ukrajnai háborúról és a kétoldalú együttműködésről egyeztetett Szergej Lavrovval
Az ukrajnai háború, illetve a kétoldalú gazdasági és energetikai együttműködés legfontosabb kérdéseiről egyeztetett orosz kollégájával, Szergej Lavrovval Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán New Yorkban.