Hírek
2021. Május 01. 13:06, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A digitalizáció erősíti a vállalatot egy kutatás szerint

A koronavírus-járvány miatti válságból úgy jöhetnek ki jól a cégek, ha képesek szoros, bizalmi viszonyt ápolni ügyfeleikkel, mindezt a lehető legmagasabb fokú digitalizáltság mellett
- ez derült ki az SAP és az Oxford Economics közös, nemzetközi kutatásából.
A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetőit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.
A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k előtt álló kihívás kettős: egyfelől digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerőt, felszabadítva az innovációs potenciált. Másfelől pedig őrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetően a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.
Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el. A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítő kkv-k előrébb tartanak a digitalizáció területén. A következő három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az első lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentősebb nagyságrendű fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális működésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemző, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.
A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezőket és az ezzel járó költségeket. A résztvevők 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintű üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre. A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, előbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 25. 16:37, csütörtök | Belföld
Egynek minden nehéz; soknak semmi sem lehetetlen – 35 éves jubileumát ünnepelte az IPOSZ
Az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) szerdán tartotta 35 éves jubileumi rendezvényét.
2025. Szeptember 25. 06:57, csütörtök | Belföld
Használtautó.hu: tovább emelkedtek az árak a használtautó-piacon
Idén augusztusban tovább emelkedtek az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió forinttal
2025. Szeptember 25. 06:54, csütörtök | Belföld
Kocsis Máté: a lejáratókampány minden érintettjének felelnie kell
A magyar politikában eddig soha nem látott megtorlásnak kell következnie és a lejáratókampány minden érintettjének felelnie kell elkövetett tetteiért -
2025. Szeptember 25. 06:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter az ukrajnai háborúról és a kétoldalú együttműködésről egyeztetett Szergej Lavrovval
Az ukrajnai háború, illetve a kétoldalú gazdasági és energetikai együttműködés legfontosabb kérdéseiről egyeztetett orosz kollégájával, Szergej Lavrovval Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán New Yorkban.